José Humberto Treviño Villarreal

Regulación endocrinológica del metabolismo.

Marcadores tumorales para terapia dirigida
oncológica.

Inmunometabolismo en enfermedades metabólicas.

Aportaciones en investigación y académicas

Estudio postdoctoral en Biología celular del cáncer y microscopía, en el Departamento de Salud Pública, de la Universidad de Harvard en Boston, MA; E.U.

Doctorada en Immunología, Facultad de Medicina de la Universidad Autónoma de Nuevo León, con Magna cum laude 2009.

Publicaciones recientes:
Total protein, not amino acid composition, differs in plant-based versus omnivorous dietary patterns and determines metabolic health effects in mice.

Intracellular H2S production is an autophagy-dependent adaptive response to DNA damage.

Downregulation of a profibrotic TGFβ1/CCN2/MMP9 Axis by Triamcinolone improves idiopathic subglottic stenosis.

Adipose tissue parasite sequestration drives leptin production in mice and correlates with human cerebral malaria.

Short-term preoperative protein restriction attenuates vein graft disease via induction of cystathionine γ-lyase.

Preoperative protein or methionine restriction preserves wound healing and reduces Hyperglycemia.

Impairment of an endothelial NAD+-H2S signaling network is a reversible cause of vascular aging.

Aportaciones al desarrollo institucional

Cofundador de Imagene Health, compañía especializada en secuenciación de nueva generación para los oncólogos y otros profesionales de la salud.

Responsable: Dirección de Investigación